Humanističko-razvojna koncepcija predstavlja stručnu podlogu u provođenju odgojno-obrazovnog rada u dječjem vrtiću. Polazište koncepcije je dijete samo po sebi, dijete koje ima svoje potrebe i prava, svoje dostojanstvo.
„ Prema odgojnoj koncepciji dječji vrtić je poticajna sredina radosnog življenja – druženja, igre, učenja odgoja i obrazovanja djece i odraslih, a odgajatelj je voditelj i pomagač u igri i učenju i razvoju djeteta.“
Cilj predškolskog odgoja i obrazovanja na nivou ustanove jest poticanje cjelovitog razvoja djeteta i kvalitete njegovog života slijedeći načela humanističko – razvojne koncepcije koja je usmjerena na dijete, njegove potrebe i interese, te uvažavanje djetetove osobnosti i njegovih razvojnih mogućnosti u skladu sa suvremenim znanstvenim spoznajama.
Kreiranje poticajnog vrtićkog okruženja koje omogućuje sukonstrukciju djetetovog znanja u stalnoj interakciji s okolinom, vršnjacima, odgajateljima, roditeljima i ostalim partnerima u odgojno-obrazovnom procesu.
Prateći suvremena kretanja u razvoju predškolskog kurikuluma nastojimo djelovati kao „VRTIĆ-DJEČJA KUĆA“, gdje djeca i odrasli aktivno djelujući zajedno uče.
Prepoznavati i poticati dječju kompetenciju, promišljenim obogaćivanjem dječjeg iskustva koje se odvija pod utjecajem neposredne bogato stimulirajuće sredine, izazovnošću i dinamikom djetetovih aktivnosti,… kada je dijete centar od kojeg se polazi onda su njegove potrebe, prava, želje, interesi preduvijet za ostvarivanje njegovih mogućnosti kroz brojne aktivnosti kojima vješto upravlja: istražujući, pokušavajući, surađujući, kreirajući,… samo, ali i sa drugim dionicima odgojno-obrazovnog procesa… i opet, bez prestanka…rastući i razvijajući se ostavlja tragove u vremenu.
… Djeca su sjeme budućnosti
sadi ljubav u njihova srca
i zalivaj ih mudrošću
i učenjem života.
Dok rastu – daj im mjesto da rastu.
(iz Indijanskog etičkog kodeksa)